Strijd voor Groningen

Strijd voor Groningen

Foto: Henk Drenth / Henk Drenth

STRIJD VOOR VEENDAM

Het is niet te verkroppen dat tienduizenden Groningers nog steeds wachten op compensatie voor de bevingsramp. De overeenkomsten met de slachtoffers van het schandaal van de toeslagenaffaire zijn groot. Mensen worden willens en wetens vermorzeld door een onbetrouwbare overheid.

Tienduizenden Groningers worden boven de grond gesloopt, terwijl er voor 400 miljard euro uit onze grond opgepompt is. We kregen er niets voor terug, enkel commissies, formulieren, regeltje en veel ellende en loze beloften.

Foto: Henk Drenth / Henk Drent

SP Afdelingsvoorzitter Angelique Schoonewille: “Het moet nu echt stoppen met die weerzinwekkende bureaucratie én het wantrouwen naar de slachtoffers. We hebben recht op een fatsoenlijke crisisaanpak, door een eerlijke overheid die óók werkt voor Groningen.”

De gemeente Veendam valt buiten de zogenaamde contourlijnen van de gaswinning en daardoor buiten alle regelingen. De problemen in de gemeente Veendam zijn echter dubbelop.

Schoonewille: “We hebben in Veendam zowel zout – als gaswinning, maar we hebben ook nog de gasbuffers tussen Zuidwending en Ommelanderwijk. Daarmee kun je in de gemeente Veendam echt spreken van gestapelde mijnbouw, en óók de afhandeling van die schades verdient een fatsoenlijke én snelle aanpak. Daarom onze “Strijd voor Groningen – Strijd voor Veendam”, met dit fakkelprotest!

Doe mee met het fakkelprotest:

• Vraag een poster en hang deze voor je raam.
  • Meer doen? Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.
  • doemee.sp.nl/strijd-voor-groningen