KOM IN ACTIE VOOR DE ZORG

7 september 2020

KOM IN ACTIE VOOR DE ZORG

Foto: H Drenth / H Drenth
Afgelopen Woensdag 2 september stonden Joke Lesman-Veenstra  ( SP Statenlid ) en Hulya Polat ( SP Raadslid Midden-Groningen ) samen met Lian Veenstra, Roelf Swarts, Sita van der Veen en Angelique Schoonewille ( SP raadslid Veendam ) Op het Veenlustplein in Veendam om mensen te vragen onze petitie te tekenen. Met elkaar hebben we, op veilige afstand, 106 mensen gesproken en ze hebben allemaal de petitie gesteund!
Mensen stonden in de rij om te tekenen op deze zonnige woensdag.

Ook op vrijdag 4 september stonden mensen in de rij om de petitie te ondertekenen.

Het is tijd voor actie. Actie voor de zorg. Want onze zorgverleners verdienen meer dan alleen applaus. De coronacrisis heeft nog eens onderstreept hoe belangrijk goede zorg is. Ook zijn er de komende tijd veel meer mensen nodig die in de zorg willen werken zodat goede zorg voor iedereen gegarandeerd kan blijven en de werkdruk omlaag kan. Zorgverleners verdienen meer waardering: een beter salaris, minder werkdruk en meer zeggenschap over hun werk.

Maar ondanks verschillende stemmingen in de Tweede Kamer over ons voorstel voor meer structurele waardering voor zorgverleners, blijven de coalitiepartijen VVD, CDA, D66 en ChristenUnie dit blokkeren. Zo gaan we van klappen vóór de zorg naar een klap in het gezicht van de zorg. Dat laten we niet gebeuren, onze zorgverleners verdienen beter. Er lijkt nu wat te veranderen binnen de andere politieke partijen.

Samen kunnen we dit winnen!

We roepen iedereen op om mee te doen en de handen ineen te slaan voor de zorg.

Teken de petitie op: doemee.sp.nl