Tijd voor een nieuw afdelingsbestuur

27 september 2018

Tijd voor een nieuw afdelingsbestuur

Foto: SP / Veendam

Op donderdag 27 september hebben de leden van de SP afdeling Veendam een nieuw afdelingsbestuur gekozen. Aanleiding was het vertrek van huidig afdelingsvoorzitter Angelique Schoonewille, na 6 jaar neemt zij afscheid als voorzitter.

Angelique Schoonewille: “Ik ben zo ontzettend trots op wat we met elkaar hebben bereikt. In de afdeling maar ook zeker in de gemeenteraad van Veendam. We hebben samen knoeter hard gewerkt, de afdeling groeit als kool en er ligt nu een echt fundament onder de partij. Ik wil dan ook alle leden bedanken voor het vertrouwen en hun inzet de afgelopen jaren!”.

De afdeling riep de leden op om zich kandidaat te stellen voor het afdelingsbestuur en vroeg Henk Hensen (Statenlid SP Groningen) en Bob de Greef (raadslid SP Groningen) om de gesprekken te voeren. Henk Hensen: “We hebben een mooie club mensen binnen de SP in Veendam en het was een eer om daar een bestuur uit te mogen voordragen. Het is goed dat Angelique het voorzittersstokje overdraagt, dat geeft haar ruimte voor het raadswerk en wie weet wat er nog meer op haar pad komt in de partij.”

In het nieuwe afdelingsbestuur zal Lian Veenstra de rol van voorzitter op haar nemen en Lotte Woldendorp de functie van organisatiesecretaris. Samen met Leendert Albers (penningmeester), Sita van der Veen en Angelique Schoonewille vormen zij het nieuwe afdelingsbestuur. Lian Veenstra: “Het is een ontzettende eer om het stokje van Angelique over te mogen nemen na 6 jaar. Haar enthousiasme heeft de SP in Veendam gebracht waar we nu staan, ik ben dan ook blij dat ze wel gewoon in ons bestuur blijft. Onze opdracht is nu de afdeling verder versterken en nog meer onder de Veendammers te zijn. Alleen op die manier kunnen we daadwerkelijk het verschil maken in en voor Veendam, samen met onze raadsfractie. Daar heb ik ongelooflijk veel zin in!”

( Op de foto ontbreekt Leendert Albers, hij geniet van een vakantie )