Niet kletsen, maar rapen in Borgerswold

12 juni 2018

Niet kletsen, maar rapen in Borgerswold

Aanstaande donderdag 14 juni trapt de SP afdeling Veendam de hopelijk succesvolle en voor herhaling vatbare actie “ Niet kletsen, maar rapen in Borgerswold” af.

Na vele verontrustende berichten die de SP afdeling zijn gemeld en waar ook recent veel over is geschreven in diverse artikelen in de media. ( vernielingen, achtergelaten afval en zelfs spijkers en glasscherven in Borgerswold) Hebben  de leden van de SP afdeling in Veendam bedacht dat het tijd wordt om een positieve actie te starten om Borgerswold afval-leeg te rapen. Ze verzamelen zich om 19:00uur bij de Borgerswoldhoeve in het park.

Fractievoorzitter Harrie Schoonewille: “ Ik werd zo verdrietig van de berichtgeving over spijkers en glasscherven op het strand van het koetshuis dat ik onze leden heb gevraagd met elkaar afval te gaan rapen in het prachtige park Borgerswold. Het park van en voor de Veendammers. Onze leden reageerden heel positief, velen zullen aanstaande donderdag hun steentje bijdragen. We hebben de gemeente benaderd met de vraag gebruik te mogen maken van prikstokken en andere hulpmiddelen, maar deze vraag is afgeketst door het college van Veendam. Wel stelt de gemeente een vrachtwagen ter beschikking zodat we na afloop de opgehaalde troep kunnen laten vervoeren. Het is dan ook niet zo dat de gemeente niet goed haar werk doet, begrijp ons goed hoor, maar er is soms niet tegen te werken. Het is ons park, laten we dan ook met elkaar daar goed voor zorgen. We hopen dan ook dat er meerdere mensen bij ons aansluiten en dat we in de nabije toekomst met wat coördinatieer voor kunnen zorgen dat kinderen, dieren en volwassenen kunnen genieten van een schoon Borgerswold. Dit is dan ook direct een oproep, Welke wijk, vereniging of enthousiaste groep mensen sluit hier bij aan zodat we dit vaker kunnen herhalen?”

Wanneer: donderdag 14 juni a.s

Tijd: 19:00

Waar: Borgerswoldhoeve ( parkeerplaats )