Laat de dorpen niet zakken!

7 september 2017

Laat de dorpen niet zakken!

Foto: SP / SP Veendam

Vrijdag 8 september a.s. staat de SP op het Museumplein bij de opening van de Magnesiumdagen van Nedmag. Wij willen niet de Nedmag in zijn werk dwarsbomen, maar we willen, samen met bewoners van Veendam, Borgercompagnie Tripscompagnie, Kielwindeweer en Aa en Hunze, de Nedmag eraan herinneren dat zij een grote verantwoordelijkheid hebben voor onze leefomgeving en haar bewoners. Tot nu toe heeft de Nedmag nog alle aansprakelijkheid voor schades door mijnbouwactiviteiten afgewezen. De (lokale) overheid zit op zijn handen. Hebben we niets geleerd van de lessen van de gaswinning? Hebben we over een aantal jaren allemaal slepende procedures over schades, een verstoorde woningmarkt en psycho-sociale problemen hier in onze regio? Vrijdag willen we de goed-nieuws-show van het Magnesium voorzien van een waardige en stille kanttekening, of meer een uitroepteken. Het is niet alles zout wat er blinkt. U bent uitgenodigd om mee te betogen op het Museumplein. Verzamelen om 17.30 uur.