Bewonersavond Ellertsveld-Noordenveld Veendam

18 mei 2017

Bewonersavond Ellertsveld-Noordenveld Veendam

Foto: SP / SP Veendam

Op woensdagavond 17 mei hebben 40 bewoners van de straten Ellerstveld, Noordenveld en omliggende straten in de buurt met elkaar gesproken in wijkcentrum de Dukdalf te Veendam.

De reden om een dergelijke avond te organiseren is dat er behoorlijk wat problemen in deze wijk zijn die vooral het speelplezier van kinderen nadelig beïnvloeden.

Poep, slecht groenonderhoud en onveilige, vieze speeltuin(en)

Op initiatief van een buurtbewoner en SP lid heeft de afdeling in Veendam een bewonersavond georganiseerd. Voordat deze avond plaats vond zijn  een aantal mensen van de SP afdeling een aantal weken geleden met een groep bewoners de situatie ter plaatse gaan bekijken.

Conclusie: Inderdaad, veel poep en een sneue speeltuin waarvan de weinige speeltoestellen in een slechte staat verkeren omringd met prikkelbosjes en bomen die wespen en ander ongedierte aantrekken.

Volgens de buurtbewoners zijn deze problemen al meerdere keren bij de gemeente aangekaart. Ook is er aangegeven dat men zelf graag aan de slag wil om de wijk op te knappen, maar ze vangen bot op het gemeentehuis.

Foto: SP / SP Veendam

Afdelingsvoorzitter Angelique Schoonewille: “ Wat een constructieve avond! Dat er veel bereidheid en enthousiasme me is, was ons al gebleken toen we samen met de bewoners de situatie hebben bekeken, maar vanavond hebben we echt goede plannen gemaakt. Plannen die gedragen worden door alle buurtbewoners en realiseerbaar zijn.”

Angelique: “ Met en voor de bewoners dit varkentje wassen, of eigenlijk poep en puin ruimen..We gaan de wethouder uitnodigen op een middag begin juni, laat hem maar in gesprek gaan en luisteren naar de bewoners van deze straten. Na zoveel enthousiasme en bereidwilligheid kan hij volgens mij niet anders dan op korte termijn zorgen dat de kinderen daar veilig en schoon de zomer al spelend in kunnen gaan!”

( foto's: Saskia Bos )