FAKKELOPTOCHT in Stad dinsdag 7 februari a.s.

5 februari 2017

FAKKELOPTOCHT in Stad dinsdag 7 februari a.s.

Aan de leden van de SP Veendam,

Voor het derde jaar op rij organiseren de Groninger Bodem Beweging en Milieudefensie een fakkeloptocht door het centrum van Stad. Voorop lopen de burgemeesters van de aardbevingsgemeenten, de Commissaris van de Koning René Paas en Freek de Jonge. Freek overhandigt het Negenpuntenplan en start de petitie aan het eind van de optocht.

We rekenen op een massale opkomst. Het geduld van Groningen is op, en dat moeten we aan heel Nederland laten zien. Komt allen en roep buren, familie, kenissen en collega's op om mee te lopen. Fakkels worden door de organisatie op de Vismarkt uitgedeeld. Draag de Groningse kleuren.

De start is dinsdagavond 19.30 uur vanaf de Vismarkt.

De volgende dag is in het Provinciehuis het Noordelijk Lijsttrekkersdebat. Het debat begint woensdagmiddag 14.30 uur en zal door RTV Noord live worden uitgezonden. De gaswinning in Groningen zal natuurlijk het hoofdpunt in het debat zijn. Emile Roemer zal ervoor pleiten dat de gaskraan dicht moet en dat de NAM uit het systeem van compensatie en herstel moet (of zoals Freek zegt "het sussen en blussen").

Het is duidelijk dat een overweldigende opkomst bij de fakkeloptocht een grote druk op het lijsttrekkersdebat zal leggen. De situatie in Groningen kan zomaar het belangrijkste verkiezingsthema worden. Daar mogen we wel een paar fakkeltjes voor branden!

Laten we dinsdag 7 februari de grootste demonstratie van de laatste jaren houden.

Wees erbij! We maken het een historische dag!

Met strijdbare groet,

Het bestuur van de SP Veendam