Storm Meeden & Tegenwind N33 hand in hand met SP Veendam

17 november 2015

Storm Meeden & Tegenwind N33 hand in hand met SP Veendam

Foto: SP veendam / sp

Raadbreed tegen de te plaatsen windturbines..dat was het geluid in de een-na-laatste raadsveradering.

Foto: SP veendam / sp

Afdelingsvoorzitter en raadslid Angelique Schoonewille:

"Ik heb werkelijk iedere fractie boos en ontstemd gezien! Mooi en zeker terecht want de manier waarop deze windturbines ons letterlijk en figuurlijk door de strot geduwd worden is stuitend! Geen draagvlak onder de bevolking (draagvlak is een harde eis ) en de minimale 2 km buiten de bebouwing wordt ook niet gehanteerd."

Foto: SP veendam / sp

Angelique kan kan nog wel meer redenen aangeven waarom ze niet op de aangewezen plaasten moeten komen, maar waar ze zich als raadslid op dit moment het meest over verbaast is dat de uitgesproken actie-bereidheid onder de andere raadsfracties enorm bleek, maar als puntje bij paaltje komt er niemand een ochtend helpt flyeren! Angelique: "Wij hebben in de fractie hier niet eens over hoeven discussieren! Samenwerken is hier het sleutelwoord!  Beide actie groepen zijn al jaren actief en onvermoeibaar voor de inwoners van meerdere gemeenten bezig!"

Na de oproep van collega-raadslid Lies Zondag ( Vuk ) aan alle raadsleden was het klip en klaar, de SP brengt flyers rond om mensen te informeren over mogelijke juridische bijstand wat betreft de problemen die deze windturbines gaan brengen"

En zo geschiedde..in de regen hebben de fractie-leden bijna 600 flyers rond gebracht!