RED DE ZORG

25 augustus 2015

RED DE ZORG

De vakbonden hebben 19 juni aan staatssecretaris Van Rijn de Volkspetitie Red de Zorg overhandigd met meer dan 700.000 handtekeningen. Ook de SP Veendam heeft veel handtekeningen opgehaald.

Maar de druk kan nog niet van de ketel. We gaan door met het ophalen van handtekeningen: op naar de 1 miljoen!

Maar er is meer. Nu beginnen eindelijk de medewerkers in de zorg in het noorden zich te roeren. Er is een demonstratie geweest in Stadskanaal tegen de ontslagen bij TSN. Bovendien heeft de FNV in heel het land bijeenkomsten gehouden en er ontstaan overal Red de Zorg comités met actieve leden. Vorige week kwamen strijdbare zorgmedewerksters bij elkaar in Stadskanaal en Blijham. Zij willen iedereen in de zorg oproepen 12 september mee te gaan demonstreren in Amsterdam. De FNV zet gratis busvervoer in (je hoeft geen lid te zijn). Bij voldoende aanmeldingen komt er een opstapplaats op het Jan Salwaplein in Veendam. De SP Veendam doet mee. Zaterdag 29 augustus worden vanaf 13.30 uur flyers uitgedeeld in winkelcentrum De Helling in Oude Pekela. De SP probeert met actieve zorgmedewerksters ook zoiets in Veendam te organiseren.

De FNV zorgt voor flyers, maar intussen vragen we jullie iedereen die je kent in de zorg attent te maken de site www.fnvvoorzorg.nl/reddezorg . Via die site kun je je opgeven voor de bus. Heb je de Volkspetitie nog niet getekend, ga dan naar www.fnvvoorzorg.nl/volkspetitie .

Buiten de SP zijn er veel organisaties en prominenten die de acties steunen: Omroep max, Ouderenbonden, Arie Boomsma, Albert Verlinde en Humberto Tan. Zegt het voort, zegt het voort ……