Maandag 3 november: Lawaai actie Stadskanaal

11 oktober 2014

Maandag 3 november: Lawaai actie Stadskanaal

Beste SPer

Er is iets serieus mis in onze regio en in Stadskanaal.

De gemeenteraad van Stadskanaal is namelijk van mening dat het prima is om te bezuinigen op huishoudelijke hulp. Dit betekent dat maar liefst 1300 huishoudens in Stadskanaal beduidend minder, of zelfs helemaal geen huishoudelijke hulp meer krijgen; terwijl zij dit gewoon nodig hebben. Dit gaat ook nog eens vele banen kosten; immers, wanneer mensen deze hulp niet meer krijgen, kunnen de mensen die de hulp geven hun werk ook niet meer uitoefenen.

Verder vind de gemeenteraad in Stadskanaal dat het ?helaas noodzakelijk? is om flink te bezuinigen op sociale werkvoorziening Wedeka. Dit gaat 293!! banen kosten bij een groep die toch al moeilijk aan het werk komt.
Hieronder zijn uiteraard en helaas ook Veendammers!

Wij vinden dat dit anders móet en anders kán. Wij vinden het onacceptabel om in deze tijden van hoge werkloosheid, bezuinigingen in te voeren die zoveel banen gaan kosten. Bovendien kan het niet zo zijn dat mensen die hulp nodig hebben, deze hulp niet krijgen omdat het toevallig minder in een budget past.

Daarom is de SP afdeling Stadskanaal met een actie begonnen. Ze zamelen handtekeningen in door middel van twee petities, en zullen deze handtekeningen op 3 november, voorafgaande aan de raadsvergadering aanbieden. Om dit kracht bij te zetten, zullen ze/wij ook een lawaaiprotest houden tussen 18.30 en 19.30.

Wij hopen zoveel mogelijk mensen te kunnen begroeten, en hopen ook zoveel mogelijk medestrijders te mogen verwelkomen bij dit protest!
(Graag in herkenbaar SP tenue)

Maar wat u in ieder geval kunt doen, is de petities ondertekenen. Dit kan via onderstaande links:

http://www.petities24.com/laat_de_stadskanaalster_zieken_en_ouderen_niet_vervuilen#form en

Samen maken we dit tot een succes!

Met strijdbare groet,

Angelique Schoonewille, namens SP Stadskanaal