De eerste slag gewonnen!

15 juli 2012

De eerste slag gewonnen!

De eerste slag gewonnen! Zo voelen de ouders dit! Zonder actie, geen PSZ Buitenwoel meer na de vakantie!
Dankzij hun inzet is het besluit van de Gemeenteraad om per 1 augustus a.s. locatie Buitenwoel te sluiten van de baan!

Compaen heeft zaterdag 14 juli de ouders het volgende per brief laten weten:

"Afgelopen maandag is in de gemeenteraad een notitie van het college van B&W besproken die handelt over de sluiting van de peuterspeelzaal op locatie Buitenwoel. In een eerder aangenomen motie was de opdracht aan het college van B&W om alle peuters in Veendam van een plek bij het peuterspeelzaalwerk te voorzien totdat er finale besluitvorming plaatsvindt over de toekomst van het peuterspeelzaalwerk. Het is van belang te melden dat dit betrekking heeft op de periode tot en met het einde van dit jaar. In oktober 2012 wordt door het college van B&W een lange termijn visie aangeboden die van toepassing is op de periode na 1 januari 2013.
De besluiten die van kracht zijn tot en met 31 december 2012 zijn

-Locatie Buitenwoel is beschikbaar voor peuterspeelzaalwerk, de huidige activiteiten worden gecontinueerd.
-De ouderbijdrage wordt op 1 september aanstaande progressief verhoogd: hoe hoger het inkomen, hoe groter de verhoging van de ouderbijdrage"

1 voor peuters heeft geholpen!

Alle ouders weten dat we leven in een tijd van bezuinigingen, een verhoging van de ouderbijdrage is dan ook onvermijdelijk. Maar we weten ook dat voorschoolse educatie kinderen een basis meegeeft voor de rest van hun leven! Daarnaast zijn we niet uitgestreden! Ook de tweede slag gaan we winnen! De tijd tot aan oktober gaan we gebruiken om de raadsleden er voor altijd te van overtuigen dat het concept peuterspeelzaalwerk werkt!