Emile Roemer in Veendam op werkbezoek

29 november 2011

Emile Roemer in Veendam op werkbezoek

Maandag 28 november was een bijzondere dag voor de SP in Veendam.
Zo zijn de beoogde bestuursleden officieel gekozen en heeft Emile Roemer een bezoek gebracht aan Veendam.

Na een kort bezoek aan onze SP- wagen op de weekmarkt in het centrum van Veendam, waar het rood zag van de SP- ers, is een bezoek gebracht aan de MH- school, een school voor Voortgezet Speciaal Onderwijs. Daar heeft Emile gepraat met een aantal leerlingen en de directeur van de school dhr. J. Olijve. De bezuinigingen treffen vooral deze tak van onderwijs bijzonder hard de komende jaren. De leerlingen zijn bezorgd over hun toekomst.
Vervolgens heeft Emile op de weekmarkt in Veendam met een aantal marktkooplieden gepraat. Zij geven aan dat het moeilijker wordt, doordat steeds meer mensen minder te besteden hebben.
Vanaf 20.00 uur startte in Hotel Parkzicht de openbare avond. Er waren tussen de 175 en 200 bezoekers en Emile, maar vooral ook de aanwezige gasten, wisten de mensen goed te boeien.
We hebben verhalen uit de dagelijkse werkelijkheid gehoord. De verhalen hebben ons, nogmaals, duidelijk gemaakt dat de gevolgen van de bezuinigingen van dit kabinet dramatische gevolgen heeft voor hele grote groepen in onze samenleving.
Het benadrukte in elk geval de noodzaak van een politieke partij die zich laat informeren bij de mensen over wat er daadwerkelijk speelt. De Haagse vernielzucht is nog lang niet op zijn retour en dus zullen we ook in Veendam een vuist moeten maken om te strijden voor een sociaal en menswaardig beleid!

Foto's zijn gemaakt door: Johan Teuben, Lenze Tempel, Charel van Maurik & Erris Wagenaar.