Veendam neemt de handschoen op

19 juli 2011

Veendam neemt de handschoen op

In het kader van de campagne “Armoede werkt niet” is de SP in het hele land bezig een ketting te maken van werkhandschoenen: “De ketting van solidariteit”. Veel afdelingen zijn er al mee aan de slag. Iedereen kan de handschoen opnemen en tekenen, op het aanhangende kaartje kun je een korte persoonlijke boodschap aan de politiek schrijven. Rotterdam, Heerlen en Winterswijk hebben beloofd de eerste kilometer ketting te leveren. Zaterdag 16 juli hebben Veendammers de SP-werkgroep Vlagtwedde geholpen op hun kraam op de Jaarmarkt in Ter Apel. We waren onder de indruk van de ketting die de werkgroepsleden van Vlagtwedde al wist te rijgen in een dag. Dat moet in Veendam ook kunnen. Hou onze website en de lokale pers in de gaten voor het moment dat wij in Veendam de actie houden. De ketting wordt uiteindelijk in Den Haag aan elkaar geknoopt tot een geweldige ketting tijdens een landelijke manifestatie later dit jaar.