De weg naar een zelfstandige afdeling in Veendam

25 maart 2011

De weg naar een zelfstandige afdeling in Veendam

Na jaren als werkgroep actief te zijn geweest in Veendam, worden nu stappen gezet naar de status Afdeling in oprichting (i/o). Dit gaat bij de SP niet zonder een pittig scholingstraject voor diegenen die de kar trekken. Van april tot juni wordt in vijf of zes avonden door het landelijk scholingsteam vijf thema's bij de kop gepakt die van belang zijn voor een afdeling en haar bestuur. De thema's zijn: Geschiedenis, Ideologie, Activisme, Onder de Mensen en Partij- en Afdelingsorganisatie. Onze moederafdeling SP-Pekela's wil ons na succesvolle afronding van de scholing in juni in de landelijke Partijraad voordragen voor Afdeling i/o. Daarna krijg je zes maanden de tijd om de organisatie, onder begeleiding van Pekela, op volle sterkte te krijgen volgens SP-normen (en waarden!). Na die zes maanden kan de SP-Veendam een zelfstandige afdeling worden. Leden van het Partijbestuur komen dan naar Veendam om zich persoonlijk te overtuigen van een bruisende afdelingsorganisatie.Actie Centrum