Buurten in de buurt Wildervank

6 februari 2011

Buurten in de buurt Wildervank

Zaterdagmiddag 5 februari verzamelden zich SP-kandidaten voor de komende Statenverkiezingen, SP-actievelingen uit onze gemeente en uit Pekela voor een rondje Buurten in de buurt in Wildervank. Vanuit het zaaltje van de Werkkerk gingen teams de buurt om enkele straten aan te doen. Het waaide flink dus werd besloten om alleen aan te bellen als de voordeur een beetje in de luwte lag. Om nu meteen met de deur in huis te waaien ging zelfs de SP te ver.

Buurten bij de SP is meer een sociaal gebeuren en minder politiek, maar een stevige discussie over het huidige rampzalige beleid gaan we natuurlijk niet uit de weg. Buurten in de buurt doet de SP ook buiten verkiezingstijd, elke keer ergens anders. Nu in verkiezingstijd (door mijnheer Rutte uitgeroepen tot de test voor zijn kabinet) krijgt het wel een extra accent. De SP vindt dat de provincie Groningen meer moet gaan bruisen. Vandaar dat we bruisballen (voor in het [voeten]bad) uitdeelden samen met onze ZO-krant.
Na het buurten was er gelegenheid om op een groot beeldscherm in het zaaltje de live-uitzending van het tweede grote televisiedebat vanuit de Raadszaal Veendam te volgen. Goud doan Sandra Beckerman! En daarbij nog een kom warme tomatensoep voor de verkleumde lopers. Dat geeft de burger moed.
Dinsdag 8 februari 's avonds gaat de campagne "Groningen bruist" buurten in Veendam Noord.