Leden vergadering

23 juni 2010

Leden vergadering

Een kleine maar enthousiaste groep leden uit Veendam heeft de basis gelegd voor de start van het komende jaar, 2010-2011, op weg naar de Provinciale Statenverkiezingen van 2 maart 2011. Als thema is unaniem gekozen voor zorg / jeugdzorg. Er zijn voldoende aanknopingspunten om hiermee zichtbaar te zijn in Veendam, duidelijke doelgroepen aan te spreken en naar de verkiezingen van 2 maart toe te werken. Woensdag 30 juni gaan we dit verder bespreken, zie in de Agenda

Ook is gepeild of er Veendammer SP-leden zijn die op de lijst voor de Provinciale Staten willen, hetzij een verkiesbare plaats (1 tot 15) hetzij een onverkiesbare plaats (16 - 30). De SP-statenfractie wil graag een goede spreiding op de lijst van de woonplaatsten van SP-leden, niet alleen leden uit de Stad! Wie serieuze belangstelling heeft, moet snel reageren. Om van beide kanten uit te vinden of het iets kan worden, is er eerst een individueel gesprek en daarna een cursus van zes zaterdagen in september en oktober. Je leert iets over de standpunten van SP, over de taken van de provincie enz. en praktische vaardigheden zoals debatteren. Geven daarna zowel het lid als de SP groen licht, dan kom je op de lijst die voorgelegd wordt aan de leden, eind oktober of begin november.
Er is belangstelling, maar zoals het goed is bij belangrijke beslissingen: er wordt nog een nachtje over geslapen - en voelt het de volgende dag nóg goed, dán ...!

Het was een zeer geslaagde avond met levendige gesprekken.