Irak onderzoek leeft in Veendam.

5 april 2007

Irak onderzoek leeft in Veendam.

Woensdag 4 april, de dag dat de 2e kamer uitvoerig debatteert over het wel of niet uitvoeren van een onderzoek naar de Irakoorlog, verzamelde de SP werkgroep Veendam in het Veendammer centrum handtekeningen vóór een onafhankelijk onderzoek naar de Nederlandse steun aan de oorlog in Irak.

Irak actie

Uit de vele reacties die de SP kreeg blijkt dat het Irakonderzoek leeft onder het winkelende publiek in Veendam. Ook viel het de SP-ers op dat er een breed draagvlak bestaat voor een dergelijk onderzoek onder PvdA stemmers, die hun partijpolitieke identiteit even aan de kant zette en hun handtekening zetten voor de SP actie. Met zo’n 200 handtekeningen is de SP dik tevreden. Teun Gase (actief SP-er) merkte op: ‘je hoopt op veel steun bij zo’n actie, maar zo veel handtekeningen, ook van leden van het Veendammer college van B&W, dat overtreft mijn verwachting!’

Irak actie

De SP werkgroep Veendam wil aanstaande zaterdag 7 april van 13:00 tot 16:00 in het centrum van Veendam opnieuw het gesprek aangaan over de Nederlandse deelname aan de oorlog in Irak en meer mensen de gelegenheid geven hun handtekening te zetten. Meer informatie over deze SP actie is te vinden op www.sp.nl