Kandidaten SP Veendam

Harry Schoonewille

Foto: SP / SP Veendam

Harry (64) is voorzitter van de SP-fractie sinds 2014. 'We kwamen als SP binnen, we gingen aan de slag, kregen de smaak te pakken en nu willen we doorpakken. We hebben gezien wat goed is én we hebben gezien wat beter moet. Daarmee wil ik vol aan de bak de komende vier jaar!'

Lian Veenstra

Foto: SP / SP Veendam

Lian (48) was de afgelopen vier jaar SP-wethouder in Menterwolde. 'Ik heb gezien dat je als lokale politiek het verschil kunt maken. Daarvoor moet je samen met mensen knokken, ik knok vanaf nu graag met en voor de Veendammers. Samen gaan we het verschil maken!'

Angelique Schoonewille

Foto: SP / SP Veendam

Angelique (40) is werkzaam als forensisch medewerker bij de politie en sinds 2014 raadslid. 'De mooiste overwinning haalde ik samen met de buurt Ellertsveld toen zij hun speeltuin wisten terug te pakken. Daar doe ik het voor, zeggenschap voor mensen over hun wijk of straat.'

Han Landsbergen

Foto: SP / SP Veendam

Han (65) geeft taal- en inburgeringscursussen aan vluchtelingen met verblijfstatus en is zomers zweminstructeur. Sinds 2014 raadslid. 'We kregen veel klachten over de thuiszorg, die hebben we verzameld en aangeboden. Onze kritiek werd gesteund door provinciaal onderzoek, Veendam scoorde absurd laag! Er is nog een wereld nog te winnen dus!'

Luuk Jonker

Foto: SP / SP Veendam

Luuk (59) is vrijwilliger op basisschool de Sleutel. 'Als lid van de Participatieraad hoor en zie ik veel stille armoede. Er zijn voorzieningen, maar die zijn te mager en te vaak onbekend bij de mensen die ze nodig hebben. Dat kan en moet beter en anders!'

6. Henk van Brakel

7. Menno te Kolstee